A buzz-t igen könnyű elérni. Komolyan mondom, tök könnyen lehet online buzz-t gerjeszteni. Ha szolgáltatást nyújtunk és/vagy terméket állítunk elő, baromi könnyen elérhetjük, hogy beszéljenek rólunk. Nem? Dehogynem! Csak nem mindegy, milyen viszonylatban.
A marketing nem szól másról, mint hogy ígérgetünk a felhasználónak. Csakhogy, az ígéret szép szó, ha betartják, úgy jó. Ebből következik, hogy ha nem lenne világos: ha valamit ígérünk és azt nem tartjuk be, az úgy nem jó. Úgy is mondhatnám a magyar online buzzworddel hogy: NEM MENŐ!
Namermost ha valami NEM MENŐ-t csinálunk, akkor fognak rólunk beszélni. Így járt legutóbb például a voda_postlogo Vodafone is, ugye beígérte hogy korlátlan internet nem extrém használat (p2p) mellett, aztán nofene, most már nincs olyan csomagjuk használatban, ami nem korlátozott, mert aztán visszamenőleg is bevezették. És akkor itt van a több ezer sérelmezett felhasználó ugye, akik agyfelbaszva keresik a beígértet, de nem találják.
Igen, biztosan sokat dolgoztak ezen az ajánlaton, hogy azt mondják, hogy korlátlan internet. (Érzitek az ajánlatot, a kulcsszót: korlátlan.) A jó ajánlatokon ugyanis mindig sokat kell dolgozni. De ez nem egy jó ajánlat akkor. Mert nem dolgoztak eleget rajta. Nem gondoltak arra, hogy majd nem tudják betartani. Kár. Mi lett az eredmény: dühös felhasználók, és negatív buzz, ebből pedig kéretlen, negatív WOM kampány lett.
Mert hogy túlígérni nagyon egyszerű, csak gondolni kellene a következményekre. Attól, hogy bátran túlvállalja magát egy cég, attól nem lesz sikeresebb, sőt. Pedig nagyon könnyű túlígérni. Mert a fogyasztók megjegyzik. Igen, a fogyasztók megjegyzik az ilyen dolgokat, és nem örülnek neki.
Hogyan lehet mégis akkor könnyen buzz-t építeni a szolgáltatás köré? Pofonegyszerű, de tényleg ám aztán. A kulcsszó: túlteljesítés. Ha túlteljesíted az ígéreted, az jó. Ki fogja észrevenni? A felhasználó. És a felhasználó megjegyzi, ha többet kap. Mindenki megjegyzi, ha kap valamit. És örülnek neki. És igen, elmondják, hogy nekik jó volt. És igen, akkor beszélni fognak róla. Miről: hát nem a bubódoktorról, hanem arról hogy mennyire jófej vagy. A kérdés: akarsz-e jófej lenni? Ígérj kevesebbet - adj többet. El kell érni a mentális orgazmust. Eeennyii.
Forrás: propeller.hu