A siker titka
Bár legtöbben azt vallják, mások megítélésében sokkal fontosabbak a belső tulajdonságok, az első találkozás alkalmával mégis a kinézet alapján dől el, tetszik-e a másik vagy sem. Az emberek 90 százaléka 4 perc alatt alakítja ki rólad a véleményét!
Légy sikeres!
Sikerességedet – legyen szó szakmai, vagy épp szerelmi sikerről – döntően meghatározza a külső is. A következőkben – Allan és Barbara Pease kutatási eredményeire támaszkodva – áttekintjük, mit kell tenned azért, hogy fellépésed hozzásegítsen a sikerhez.
Egy vizsgálat szerint, a jó megjelenésű emberekhez automatikusan olyan tulajdonságokat társítanak, mint az őszinteség, az intelligencia, a kedvesség és a tehetség. A Torinói Egyetem kutatói elemezték az 1976-os kanadai választások eredményét, és kiderült, hogy a vonzó jelöltek két és félszer annyi szavazatot kaptak, mint a kevésbé kellemes fellépésűek. A voksolók körében végzett utólagos felmérésben 73 százalékuk határozottan tagadta, hogy a jelölt külleme befolyásolta volna a döntését, és csak minden nyolcadik gondolkodott el azon, hogy tényleg meghatározta-e a jelölt fellépése a választását.
Hiába is próbálod tagadni, a kutatási eredmények sorra azt támasztják alá, hogy a vonzerő – még ha tudat alatt is – igenis befolyásolja döntéseidet. Agyad arra van beprogramozva, hogy reagáljon mások fizikai megjelenésére. Szerencsére külsőd számos tényezőjét képes vagy befolyásolni, vagyis dönthetsz úgy, hogy vonzóvá teszed magad. Az öltözködés célja évszázadokon át az volt, hogy kihangsúlyozza a nőies jegyeket, és felhívja rájuk a potenciális kérők figyelmét.
Az 1960-as években azonban útjára indult a nőmozgalom, és a feministák azt hirdették, hogy nem ezt az irányvonalat kell szem előtt tartani, mert a belső szépség sokkal többet nyom a latban, mint a külső. Ez a gondolkodás nők milliói számára vált szimpatikussá, hiszen úgy vélték, eljött az idő, hogy megszabaduljanak attól a nyomasztó kötelezettségtől, hogy mindig jól kell kinézniük a férfiak kedvéért.
A punk, a toprongy és hasonló stílusok a férfiakat vonzó öltözködéssel való szembeszegülés formájaként jelentek meg, és azt akarták hangsúlyozni, hogy a fellépésben is beköszöntött a férfiak és nők közötti egyenlőség ideje. A vonzerő tagadása az öltözködésben az 1990-es évek végére odáig fajult, hogy a kifutók csont és bőr modelljei elnőietlenedtek, időnként fekete rúzst használtak, sőt szemük alá fekete karikákat festettek.
Hogy mire van szükségük a férfiaknak, egyértelműen mutatja az a tény, hogy a heteroszexuális férfiak nemigen járnak divatbemutatókra, a szépségversenyek nézőinek viszont több mint 70 százaléka az erősebb nem képviselője. A megjelenés tökéletesítésére napjainkban egyre többen választják a plasztikai sebészetet. Csak az Egyesült Államokban évente több mint egymillió ember fekszik a kés alá azért, hogy növelje önbizalmát, és javítsa a saját magáról alkotott képet.
A korrekciós eszközök már évszázadokkal korábban rendelkezésre álltak: léteztek kitömött harisnyák pipaszárlábú férfiak számára, fűzők a teltebb hölgyeknek, turnűrök a nők csípőjének szélesítésére. VIII. Henrik péniszvédőt viselt, hogy nagyobbnak mutassa és kihangsúlyozza az amúgy apró, szifilisztől megnyomorodott férfiasságát. Ennek köszönhetően versenyre kelhetett a hasonló „ruhadarabot” viselő francia fenséggel, csakhogy az övé ékszerekkel és jelvényekkel is fel volt díszítve.
Hogy napjainkból merítsünk: Michael Douglas összeszűkíttette a szemét, Pamela Anderson megnagyobbíttatta a mellét, és teltebbé formáltatta ajkait, Michael Jackson és Cher szinte mindenét átszabatta… Japánban a leggyakoribb esztétikai műtét a szem kiszélesítése, kerekebbé tétele, hogy a páciens minél inkább hasonlítson a fehér emberekhez.
Hetente átlagosan 500 „tökéletes” embert ábrázoló fotóval találkozhatunk, akikhez leginkább próbálunk hasonlítani. Azt azonban ritkán teszik hozzá, hogy a képek a hangsúlyos sminknek, a speciális megvilágításnak, az ügyes retusálásnak és számítógépes grafikának köszönhetően olyanok, amilyenek – vagyis csak elvétve ábrázolnak „valódi embert”.
Forrás: freespirit.hu